söndag 1 februari 2015

Vår nya walk in closet!

Efter en lång höst med både utbyggnaden, stensättningen i trädgården och renoveringen inne med bland annat vår walk in closet så börjar allt äntligen bli klart! Anledningen till att det tar så lång tid är att vi gör mycket själva - och i mån av tid - och ork... Och de två sistnämnda är något vi inte haft så mycket av på sista tiden men nu är vår efterlängtade walk in clostet klar - minus några lister! Ikväll tänkte jag visa de första bilderna innan vi "invigde" den med alla kläderna :) Jag har valt en av mina favorit tapeter - Boheme från Borås tapeter och vi hade även tur att hitta en fin kristallkrona som inte var för bred eller för lång i vår lokala antikaffär! Den antika spegeldörren med originalglaset kvar kom vi över av en slump efter att ha letat väldigt länge efter en dörr som vi kunde göra en skjutdörr av, och denna visade sig passa perfekt efter en smärre renovering! En annan detalj vi är glada över är de fina bjälkarna vi fick fram när vi rev väggen in till den gamla kattvinden, och ett annat plus är det fina kattvindsfönstret vi äntligen får se dagligen då det tidigare inte var en del av vår bostadsyta.
Mer bilder kommer på tisdag, nu får jag förbereda mig inför den nya jobbveckan :)


Från vår badrum och sovrum kommer vi nu direkt in till vår walk in closet!
 
 

 

 

Justerbara stänger som bara är att flytta vid behov då de inte är fastskruvade i golvet

Möjligheterna är många, vi funderar på att bygga förvaring för skor under snedtaket..

 

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar