söndag 26 oktober 2014

Marrakech golv inspiration, badrumsinspiration, marockanskt kakel

Söndagen denna helg har gått för snabbt, vi var iväg under större delen av dagen på dop så vi fick inte så mycket gjort här hemma men det var roligt att få träffa våra vänner och vara med på när deras barn skulle döpas! Ikväll fortsätter jag att visa inspirationsbilder på olika golv som vi valde bland till vår utbyggnad från Marrakech - dvs golv som har marockanskt stil. Det var super svårt att välja golv som jag sagt tidigare och inte blir det lättare när det finns så fina inspirationsbilder på golven med - jag ville ha allihopa!


Voltaire viskning från marrakechdesign - snyggt och stilren, lite för neutralt för min smak

 

Kelim golv från marrakechdesign - gillar de varma röda och gula nyanserna


 Voltaire caffe latte - härlig varm brun nyans men ändå lite för "safe" kände jag - ville ha mer färg!
 
 

Voltaire silver - detta golv var min favorit ett bra tag, gillade den plommonlila färgen

 
 
Marrakech golv i en glasveranda till pärlspont - lite som jag tänkt i vår utbyggnad/glasveranda

Marockanska plattor med brun färgskala i en pampig hall - jätte snyggt!

Sista inspirationsbilden på marockanska plattor med brun färgskala - tyckte dessa var så fina till allt det vita i hallen - speciellt den fina pardörren
 
Inspirationsbilder från bla; www.marrakechdesign.sewww.hemnet.se
 

1 kommentar:

  1. Vi som precis har valt och håller på att välja kakel och klinker till badrum och tvättstuga, verkliegn många fina du visar här
    Tack
    hanna

    SvaraRadera