måndag 30 september 2013

Nya skrivhörnan

Det har blivit en skriv/arbetshörna i hallen på övervåningen - det är riktigt fin utsikt därifrån ut mot en äng och nästan hela tomten. På somrarna går det hästar i hagen och det är rofullt att titta ner på dom.  Tror nästan vi skall behålla det som skrivhörna stället för en karmstol och kista som vi haft där innan. Sen får vi se om det blir detta skrivbord som får stå kvar eller om jag hittar ett annat :) alltid kul att leta och fixa iordning ngt nytt! Idag har jag fortsatt fantisera om min trädgård som jag hoppas skall bli så fin som på de fina inspirerande trädgårdsbilderna nedan. Som det känns nu kommer jag plantera murgröna på min spaljé (för att det skall vara vintergrönt), sen Klematis Sommer snow (för att den är snabbväxande och trivs på stora ytor - då vår spaljé är väldigt stor) och sist en klätterros - troligtvis New dawn (som är en ljusrosa ros som förhoppningsvis skall vara ganska lättskött och blomman är ganska stor så det blir fint mot Klematisens vita små blommor). Jag har även funderat på en röd ros som heter Flammentanz med stora blommor,  jag vill nämligen ha en kontrast mellan Klematisens vita blommor och den ros sort jag väljer så kanske den röda rosen blir snyggast då det blir skarpast kontrast, eller om jag kan hitta en lättskött mörkrosa ros..hmm svåra val :)





                               Ett fint lusthus (antar att man kan kalla det lusthus), klätt med rosor

                                                                        New Dawn

Klematis summer snow

Flammentanz. Bild från Odla.se
 

2 kommentarer:

  1. Så fint med rosor. Jag planterade 4 klätterrosor i våras och 2 av de har redan skjutit iväg snabbt på höjden så vi få bygga nått de kan klättra på till nästa år vi me. :-) (tyckte det va himla sött med det rosa skrivbordet du målat. Väldigt fint. :-)

    SvaraRadera
  2. tack - blev nöjd med färgen på skrivbordet, en glad färg. Vad fint, då får jag titta på dom nästa gång vi ses, kul att se hur andra gjort i trädgården :) Vilken sort planterade du?

    SvaraRadera