onsdag 26 juni 2013

Tema Sovrum inspiration

Idag har varit en trevlig dag med lite shopping och fika (mest fika än shopping iaf :) Håller även på att måla och klä om en av mina stolar - det tar lite tid som sagt med det. Tänkte fortsätta med temat på sovrum och visa några inspirationsbilder på det. 


Ett väldigt romantisk sovrum med en underbar tapet (jag vet, brukar säga det om många tapeter men jag tycker det finns väldigt många fina tapeter idag och i den bästa värld skulle jag ha ett slott/herrgård med en massa rum så kanske jag skulle kunna få rum att använda alla mina favorit tapeter :) Tapet från Borås tapeter.      
Bild Hemnet
 
Ett gammaldags charmigt sovrum med lite dovare färgskala. Även inrett med loppis fynd så som den coola lampan och sängbordet. Tavlan är med snyggt stilren och passar i den bohemiska stilen. Tapet från Laura Ashley pryder väggarna
 

 
Snyggt med en guldspegel som bryter av allt det dova och både snyggt och praktisk med att ha sina kläder framme på en klädställning så (man kan ju visa de snyggaste vintage klädfynden iaf). Tapeten som skymtar i hallen är den fina Nina Cambel tapeten "Birdcage walk" och som var den tapeten som jag hade som tvåa när jag skulle tapetsera hallen (vilken det blev kan ni se under kategorin "min hall") Bilder Hemnet


Nina Cambels fina tapet finns i olika färger.  Jag tycker alla är fina på sitt vis men den som jag funderade mest på inför min hall var den med turkos bakgrund, fast gillar den med lite vit bakgrund och blåa fåglar med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar